Kolejne bydgoskie ulice zyskają twardą nawierzchnię
To: Kogucia, Sowia, Strusia, Gradowa i Rajdowa. Pojawią się tam także nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Jest już przetarg na projekty i budowę.
Pakiet składa się z kolejnych 5 zadań. Został zlecony w oparciu o Wieloletni Program Przebudowy Ulic Gruntowych. Środki na jego realizację zapewnia wyłącznie miasto. W pierwszej kolejności opracowane zostały koncepcje rozbudowy kilkunastu dróg gruntowych. To te, które zdobyły w trakcie oceny największą liczbę punktów. Inwestycje realizowane będę w trybie zaprojektuj i wybuduj. W pierwszej kolejności opracowane zostaną projekty. Następnie w ramach prac przebudowana zostanie cała infrastruktura podziemna. Na realizację zadań będzie około 8 miesięcy od daty podpisania umowy. Wszystkie prace realizowane będą na podstawie wcześniej przygotowanych koncepcji wypracowanych z mieszkańcami.
Ulica Sowia, na odcinku ponad 200 metrów, została zaprojektowana jako jezdnia z betonowej kostki z chodnikiem po zachodniej stronie. Zostaną wykonane zjazdy na posesje oraz dojścia do posesji. Po zachodniej stronie zachowane zostaną miejsca parkingowe. Żeby ograniczyć prędkość pojazdów na ulicy zaplanowano próg zwalniający. Sowia zyska nowy kolektor deszczowy i oświetlenie LED. W ramach inwestycji utwardzony zostanie też ażurowymi płytami łącznik ulicy Ibisowej.
Ulica Strusia, łącząca Ptasią i Kruszyńską, zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym ponad 220 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Miejsca postojowe lokalizowano poza zjazdami do posesji w celu swobodnego wyjazdu. Łącznik obsługujący posesje z numerami 10-16 zostanie wykonany z betonowych płyt ażurowych. Wzdłuż ulicy budowane będą kolektor deszczowy oraz nowe oświetlenie. W podobnym układzie realizowane mają być też ulice Gradowa na Czyżkówku i Rajdowa w Opławcu.
Ulica Kogucia natomiast została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Będą też sięgacze w kierunku posesji nr 6a, 6b, 6c, 6d i 8 oraz nr 4, 4a. Koncepcja przygotowana przez drogowców zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Dla podniesienia bezpieczeństwa skrzyżowanie z ulicą Biedronkową zaprojektowano jako wyniesione.