Poznaliśmy oferty wykonawców dla ostatniego odcinka S11 Bobolice – Szczecinek
Do przetargu na budowę ponad 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej wpłynęło sześć ofert. Co ważne, wszystkie mieszczą się w kwocie kosztorysu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kwoty zaproponowane przez wykonawców wahają się od ok. 1,1 mld zł do blisko 1,3 mld zł, a kosztorys GDDKiA to niespełna 1,4 mld zł. Inwestycja będzie realizowana w formule optymalizuj i buduj, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie inwestycji zakładane jest w roku 2026.
Ostatni fragment S11 na Pomorzu Zachodnim - Bobolice - Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice i obwodnicę Szczecinka. Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe - Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.
Listen to "rzecznik GDDKiA Mateusz Grzeszczuk" on Spreaker.