8 mln., by zrobiło się głośno
Łódź zaplanowała budżet na promocję miasta.
Władze Łodzi chcą, by o mieście dużo się mówiło, dlatego planują wydać 8 milionów zł. na jego promocję w mediach. To pierwszy przypadek w historii Łodzi, by tak wielka suma została przeznaczona wyłącznie na promowanie miasta. Planowane są cztery kampanie. Na wielkich festiwalach pojawią się łódzkie stoiska, w telewizji będzie natomiast można obejrzeć spoty reklamowe. - Pierwszy projekt zakłada promocje gospodarczą miasta - tłumaczy Bartłomiej Wojdak, szef biura promocji UMŁ. - Drugi zakłada promocję miasta na przyjazdy krótkoterminowe. Kolejne kampanie to Łódź, jako centrum przemysłów kreatywnych i turystyka biznesowa. 85 proc. kwoty, która Łódź wyda na promocje miasta, stanowi dofinansowanie unijne. Największą cześć pieniędzy pochłonie kampania internetowa i prasowa. Łódzki magistrat chce, by przedsięwzięciem zajęły się lokalne agencje. ms/nk