W Lublinie powstało nowe Biuro Obsługi Mieszkańców

Mieszkańcy Lublina będą mogli załatwić sprawę urzędową w nowym Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej 11. BOM mieści się na parterze galerii i jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.
Nowe Biuro Obsługi Mieszkańców ze znakomitą lokalizacją, wygodnym parkingiem i dobrym połączeniem komunikacyjnym, będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców południowo-wschodnich dzielnic Lublina, w szczególności Bronowic, Dziesiątej, Kośminka, Za Cukrownią i Felina. Otwieramy dla mieszkańców estetyczną, przyjazną, ale też bezpieczną przestrzeń, umożliwiającą kontakt z pracownikiem Urzędu Miasta – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin. Na przestronnej sali nowego BOM zostało przygotowanych 5 stanowisk obsługi oraz stoliki dla klientów wypełniających dokumenty. Biuro będzie czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.45 do 15.15. – W nowym BOM-ie, podobnie jak w pozostałych, klienci będą mogli złożyć pismo i załatwić sprawy urzędowe związane między innymi z dowodem osobistym, meldunkami, podatkami, prawem jazdy. Będą w nim też przyjmowane wnioski o przyznanie dodatków mieszkaniowego i energetycznego oraz o wydanie Lubelskiej Karty Seniora i Lubelskiej Karty Miejskiej. Mieszkańcy otrzymają również informację o rodzajach załatwianych spraw będących w kompetencjach Miasta Lublin oraz o strukturze Urzędu – mówi Andrzej Wojewódzki, Sekretarz Miasta Lublin. W BOM można załatwić sprawy związane między innymi z: dowodem osobistym, zameldowaniem, prawem jazdy, dodatkami: mieszkaniowym i energetycznym, podatkami: od nieruchomości, rolnym i leśnym od osób fizycznych, złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, złożyć wniosek o wydanie Lubelskiej Karty Seniora i Lubelskiej Karty Miejskiej. Ponadto, będzie można złożyć pismo, wniosek lub skargę, uzyskać informację o strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lublin, rodzajach i trybach rozstrzyganych spraw oraz uiścić opłatę skarbową. Przy budynku galerii znajduje się duży parking, na którym klienci załatwiający sprawy w BOM mogą parkować bezpłatnie przez 30 minut. Nowa lokalizacja BOM ma również zapewnione dobre połączenie komunikacyjne. W bezpośrednim otoczeniu zlokalizowane są 4 przystanki komunikacji miejskiej (przy ul. Droga Męczenników Majdanka, ul. Wolskiej, ul. Łęczyńskiej i ul. Fabrycznej), z których kursują między innymi linie: 7, 14, 16, 23, 34, 45, 55, 153, 155, 156, 158, 159. Ponadto, w bliskim sąsiedztwie sali obsługi znajduje się punkt Poczty Polskiej S.A. BOM został wyposażony w automat z płynem do dezynfekcji rąk. Na stanowiskach obsługi zostały zamontowane ochronne przegrody, zaś pracownicy wyposażeni w maseczki, przyłbice, rękawiczki i płyny dezynfekcyjne. Na sali obsługi obowiązuje ograniczenie dotyczące liczby osób mogących przebywać jednocześnie, jak również obowiązek zakrywania ust i nosa, dezynfekcji rąk oraz zachowania dystansu. Klienci Urzędu, którzy będą chcieli uniknąć bezpośredniego kontaktu z pracownikami, mogą wrzucić dokumenty do przygotowanego pojemnika. Informacje na temat załatwianych spraw będą mogli uzyskać pod numerami telefonów: w sprawach dodatków mieszkaniowych, podatków, praw jazdy, tel. 81 466 1080, 81 466 1081, w sprawach dotyczących dowodów osobistych, tel. 81 466 1082, w sprawach meldunkowych tel. 81 466 1083. Biura Obsługi Mieszkańców stanowią udogodnienie szczególnie dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami i rodziców z dziećmi, oszczędzają czas i w stanie epidemii są bezpieczne ze względu na brak kolejek. Aktualnie w Urzędzie Miasta Lublin działa łącznie pięć BOM-ów: przy ul. Wieniawskiej 14, przy ul. Kleeberga 12a, ul. Szaserów 13-15, ul. Filaretów 44 oraz nowo otwarte przy ul. Wolskiej 11. www.lublin.eu zs