Wieczór z klasyką na osiem strun w Kościele Pobrygidkowskim [AUDIO]

Dzięki świetnej akustyce mają niepowtarzalny klimat. W Lublinie trwają "Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim". Najbliższy z koncertów w zabytkowej świątyni nosi tytuł "Wieczór z klasyką na osiem strun”. W programie między innymi muzyka Mozarta, Beethovena oraz fragmenty Pasji.
"Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim" to wydarzenie kulturalne i artystyczne realizowane w tej świątyni od 2013 roku.
Celem tego cyklu są koncerty o zróżnicowanym repertuarze. W ramach "Wieczorów muzycznych" prezentują się zarówno zespoły amatorskie jak i profesjonalni wykonawcy, soliści, i członkowie zespołów kameralnych.
Charakter zabytkowego wnętrza Kościoła Pobrygidkowskiego pozwala na sięganie po twórczość różnych epok, zarówno kameralną, jak i w wykonaniu orkiestry lub chóru.
Bardzo dobra akustyka Kościoła Pobrygidkowskiego oraz pięknie odnowione zabytkowe wnętrze stwarzają możliwość przedstawienia muzyki klasycznej w odpowiednich warunkach i pozwala na zapełnienie luk repertuarowych, poprzez wykonanie repertuaru odmiennego niż filharmoniczny. Jednocześnie daje szansę muzykom zaprezentowania się w repertuarze kameralnym, zaś publiczności możliwość skorzystania z dodatkowej atrakcyjnej oferty kulturalnej.
Oferta koncertowa skierowana jest do mieszkańców miasta Lublin - seniorów, osób dorosłych, studentów, młodzieży szkolnej; turystów, zaproszonych gości - przedstawicieli instytucji kulturalnych, uczelni itp.; grup społeczności lokalnej miasta w różnym wieku.
Koncert Wielkopostny "Wieczór z klasyką na osiem strun” odbędzie się 13 kwietnia. Początek koncertu o godzinie 18.45.
Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny Zwycięskiej, Lublin ul. Gabriela Narutowicza 6.
Wstęp jest wolny.
Patronem medialnym koncertu jest Radio Plus Lublin.
W programie: Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven, Jean-Baptiste Breval, fragmenty Pasji.
Wykonawcy: Konrad Komusiński-wiolonczela, Tomasz Kusiak-skrzypce.
Konrad Komusiński - ukończył Liceum Muzyczne w Krośnie w klasie gry na wiolonczeli u nauczyciela W. Pelczara. Studia wyższe odbył na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli dr hab. D. Imiełowskiej. Studia podyplomowe odbył w kierunku gry na wiolonczeli w Shenandoah University Conservatory w klasie prof. J. Tryczyńskiego. W latach 2008-2018 brał udział w regularnych kursach pedagogicznych związanych z filozofią i metodą nauczania Suzuki organizowane przez Suzuki Association of Américas USA.
Jako muzyk - wiolonczelista współpracował m. in. jako: wiolonczelista tutti w The National Lebanese Symphony Orchestra w Bejrucie, drugi wiolonczelista w orkiestrze kameralnej Millennium of Monterrey, nauczyciel i kierownik sekcji wiolonczelowej w orkiestrze młodzieżowej Escuela de Artes Musicales, kierownik katedry wiolonczelowej w Conservatorio de Música Montemorelos, nauczyciel gry na wiolonczeli i dyrygent w orkiestrze młodzieżowej American Institute of Monterrey, wiolonczelista tutti w Orquesta Sinfónica de la Universidad Autónoma de Nuevo León, wiolonczelista w zespole kameralnym: duet perkusja/wiolonczela Mandela Duet, nauczyciel akademicki w Nobis Pacem Academy, asystent dyrektora i nauczyciel wiolonczeli w Estudio Cello Suzuki en Monterrey, wiolonczelista w zespole kameralnym Noodus Ensamble, wiolonczelista/solista w stanowej instytucji artystycznej „Conarte”, pierwsza wiolonczela w Orquesta de Cámara Consort de Monterrey, pierwsza wiolonczela w La Orquesta Filarmónica del Desierto, wiolonczelista tutti w Sinfonica Verum, pierwsza wiolonczela w Filarmonia de Madrid.Jest laureatem wielu nagród, m. in.: III miejsce podczas Narodowego Konkursu Muzyki Kameralnej we Wrocławiu (1993), I miejsce na Bach Festival, laureat w interpretacji 6 Suit J. S. Bacha i rok później laureat w interpretacji koncertowej D. Kabalewskiego „Koncert D-dur na wiolonczelę solo” podczas Shenandoah Conservatory Concerto Competition (2003), Specjalne wyróżnienie dla szkoły wiolonczelowej Estudio Cello Suzuki założonej przez Marię De Alba i Konrada Komusińskiego, wystawione przez Asociación Mexicana del Método Suzuki (2002).
Tomasz Kusiak - urodzony w Lublinie, absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie skrzypiec prof. F. Falgera. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Kształcił się w klasie prof. A. Lwowicz-Pawłowskiej i prof. R. Kabary. Swoje umiejętności pogłębiał na kursach mistrzowskich pod kierunkiem F. Fisha i G. Żyslina.Już podczas studiów nawiązał współpracę z Capellą Cracoviensis i Filharmonią Krakowską. W 1992 roku podjął pracę w Orquestra Sinfonica Portuguesa w Lisbonie. Od roku 1993 jest muzykiem-solistą Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, od 1994 roku pełni funkcję prowadzącego grupę II skrzypiec. Współpracował ponadto m. in. z warszawską orkiestrą „Camerata Academia”, orkiestrą Teatru Muzycznego w Lublinie, Cameratą Lubelską, Orkiestrą Trybunału Koronnego, występował pod batutą wybitnych dyrygentów jak Philipp Herreweghe, Roland Bader, Jan Krenz, Antoni Wit, Kazimierz Kord, Wojciech Rodek i inni.Wielokrotnie koncertował za granicą jako muzyk orkiestrowy i kameralista. W latach 2013-2019 pięciokrotnie odbył tournée po Chinach z European Johann Strauss Orchestra. Występował jako solista z Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej i Orkiestrą Trybunału Koronnego. Wykonywał również recitale z fortepianem lub organami. Jest muzykiem Kwartetu Lubelskiego, z którym zagrał wiele koncertów w Polsce i za granicą oraz nagrał płytę CD „Millenium”. W 2020 roku był pomysłodawcą założenia Kwartetu Smyczkowego Filharmonii Lubelskiej, w którym gra II skrzypce. Od roku 2013 pełni funkcję koncertmistrza Orkiestry Trybunału Koronnego.