Multimedia i kreacja cyfrowa na UWM

Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie zaprasza absolwentów studiów I stopnia do kontynuowania swojego kształcenia na kierunku multimedia i kreacja cyfrowa.
Wydział Humanistyczny UWM w odpowiedzi na zainteresowania studentów i potrzeby lokalnego rynku uruchamia nowe kierunki na studiach magisterskich. Jednym z nich jest kierunek multimedia i kreacja cyfrowa.
Odpowiedź na zainteresowania studentów
– Utworzenie kierunku multimedia i kreacja cyfrowa wynikało z prowadzonych od kilku lat obserwacji na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Widzimy, jak zmienia się świat mediów, zawód dziennikarza i oczekiwania studentów. Coraz częściej młodzi ludzie nie mówią już „chcę zostać drugą Moniką Olejnik” albo „chciałbym pracować w telewizji”, ale chcą tworzyć treści w internecie, zarabiać na byciu influencerem, youtuberem, podcasterem czy pomagać w kreatywnych działaniach w mediach. Studenci oczekują, że wyjdziemy naprzeciw ich potrzebom i zaproponujemy im coś dodatkowego po studiach z dziennikarstwa – mówi prof. Urszula Doliwa, kierownik Katedry Dziennikarstwa, która razem z prof. Mariolą Marczak koordynuje przygotowanie kierunku.
Do tej pory na Wydziale Humanistycznym można było wybrać dziennikarstwo i komunikację społeczną na studiach licencjackich (I stopnia) i magisterskich (II stopnia)
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej proponuje teraz absolwentom (nie tylko dziennikarstwa) kontynuację kształcenia i możliwość sprofilowania swoich zainteresowań w kierunku tworzenia treści cyfrowych i uzyskania dodatkowej specjalizacji. Studia mogą stać się okazją do zdobywania multimedialnych umiejętności, bo to one są ważne dla potencjalnych pracodawców.
Korzystanie z doświadczenia praktyków i zaplecza technicznego
Atutem studiów na kierunku multimedia i kreacja cyfrowa jest doświadczona kadra wykładowców. Pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej mają nie tylko dorobek naukowy, ale również praktyczny, bo wielu z nich są także twórcami cyfrowymi. Dydaktycznie kierunek wspierać będą także doktoranci, którzy mają doświadczenie w pracy w multimediach.
Wśród prowadzących zajęcia będą również przedstawiciele innych wydziałów, m.in. Wydziału Sztuki (z zakresu projektowania graficznego) czy Wydziału Prawa i Administracji (kwestie prawne związane z publikowaniem). Część zajęć praktycznych będą prowadzili pracownicy różnych firm, którzy zasiadają w Radzie Programowej działającej przy Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Na studentów czeka też 160 godzin praktyk.
Aby uczyć się kreacji multimedialnych treści, potrzebne jest zaplecze techniczne. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej dysponuje nowoczesnym studiem telewizyjnym i studiem do nagrywania treści audio i podcastów oraz pracownią postprodukcyjną.
Kompetencje przyszłości
Kierunek multimedia i kreacja cyfrowa kładzie nacisk na takie kompetencje jak kreatywność, elastyczność, umiejętność biegłego poruszania się w świecie cyfrowym i współtworzenia treści z wykorzystaniem nowych technologii. Jednocześnie studia bazują na społeczno-humanistycznym fundamencie, nie tracąc z oczu człowieka. Zdobyte podczas studiów umiejętności mogą okazać się pomocne w zawodach przyszłości, które dopiero powstaną.
Jeśli ktoś zastanawia się nad byciem twórcą internetowym i chciałby dowiedzieć się o tym czegoś więcej – warto skorzystać z propozycji Wydziału Humanistycznego UWM.
UWM w Olsztynie