Urząd Miejski w Olsztynie zawiesza bezpośrednią obsługę klientów

2020-03-16 12:51
Urząd Miasta Olsztyna czasowo zawiesza bezpośrednią obsługę klientów.
Autor: Archiwum serwisu

Obsługa klientów w olsztyńskim Urzędzie Miasta zostaje czasowo zawieszona.

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników urzędu oraz w związku z koniecznością podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa - od poniedziałku, 16 marca, olsztyński Urząd Miasta zachęca do zdalnego załatwiania spraw. Jednocześnie magistrat informuje , że od 16 marca wszystkie budynki urzędu miasta będą zamknięte dla osób z zewnątrz. Udostępniane jedynie: • wejście do ratusza od strony ul. Ratuszowej, • wejście do Urzędu Stanu Cywilnego, • wejście do budynku Wydziału Komunikacji przy ul. Knosały Budynek przy ul. Wyzwolenia zostaje zamknięty. Dodatkowo wykaz spraw, które można załatwić osobiście został mocno ograniczony. Wyjątek stanowią: URZĄD STANU CYWILNEGO • zgłoszenia zgonów • zgłoszenia narodzin - TYLKO w sytuacji gdy należy złożyć oświadczenie uznania ojcostwa. Uwaga: zgłoszeń tych dokonywać można tylko ostatniego ustawowego dnia: (na zgłoszenie dziecka żywo urodzonego mamy 21 dni, oraz 3 dni na zgłoszenie dziecka martwo urodzonego). • zgłoszenia ślubu konkordatowego (dotyczy osób duchownych) Wszystkie pozostałe sprawy, m. in. zgłoszenia narodzin (gdy rodzice dziecka pozostają w związku małżeńskim), czy odpisy aktu stanu cywilnego należy zgłaszać przez platformę epuap lub korespondencyjnie. W sytuacjach związanych z wydaniem zaświadczenia do ślubu konkordatowego oraz ustaleń terminu ślubu cywilnego – urząd prosi o kontakt telefoniczny: tel. 89 527-21-38, tel. 89 527-31-11, wew. 363 lub mailem: usc@olsztyn.eu W pozostałych przypadkach możliwy kontakt telefoniczny z Urzędem Stanu Cywilnego lub mailowy. WYDZIAŁ KOMUNIKACJI Bezpośrednia obsługa w Wydziale Komunikacji zostaje ograniczona wyłącznie do rezerwacji on-line (nie będą wydawane numerki, tak jak dotychczas). Sukcesywnie będą zwiększane możliwości elektronicznej rezerwacji kolejki. BIURO OBSŁUGI KLIENTA Osobiście można jedynie odebrać dowód tożsamości. Jeżeli petenci podejmą decyzję o wizycie w Biurze Obsługi Klienta, magistrat informuje , że odbiór gotowych dowodów jest możliwy tylko w wyjątkowych sytuacjach, w godzinach od 12:00 do 14:00, po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie/elektronicznie. Urząd Miasta Olsztyna