Police. W planach najdłuższy tunel w Polsce

Będzie miał blisko 5 kilometrów i zostanie wybudowany w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Tunel będzie zlokalizowany pod Odrą Zachodnią w pobliży Zakładów Chemicznych Police od ulicy Kuźnickiej do wieży nawigacyjnej.
Dzięki tej inwestycji w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina trasa od Kołbaskowa do S6 w Goleniowie skróci się i będzie wynosić 50 kilometrów. Z Polic do Goleniowa odległość wyniesie 20 kilometrów. Tymczazem wykonano prace projektowe i geologiczne. Jak zapowiedział dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie Łukasz Lendner - pierwsze przetargi na budowę tunelu odbędą się za rok.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość około 50 km, od północy i zachodu ominie aglomerację szczecińską. Początkiem inwestycji od zachodu będzie połączenie z węzłem Szczecin Zachód na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ łączący drogi S3 i S6. Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga w znaczny sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina, po powstaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.