Dziś kończy działanie punkt informacyjny o Strefie Czystego Transportu

2024-08-02 6:03
Obszar Strefy Czystego Transportu
Autor: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

To w związku z coraz mniejszym zainteresowaniem mieszkańców. Można go odwiedzić jeszcze tylko dziś (2.08). Co potem?

Na początku czerwca miasto uruchomiło specjalny punkt stacjonarny czynny 12 godzin dziennie przy ul. Chmielnej 124. Był on skierowany przede wszystkim do osób, które sprawy z SCT chciały załatwić osobiście. Punkt działa jeszcze tylko dziś (2.08) od 8:00 do 20:00. Tam można uzyskać informacje o Strefie Czystego Transportu. Przez blisko dwa miesiące w punkcie urzędnicy przyjęli ponad 3 tys. wniosków i kilka razy tyle interesantów. W szczytowym momencie, w ciągu jednego dnia, wniosków było aż 171. Z każdym tygodniem ta liczba jednak spadała – 29 lipca wniosków było już zaledwie 19.

To, że punkt zostanie zamknięty nie oznacza jednak, że mieszkańcy nie otrzymają informacji czy nie złożą wniosku osobiście. Będą mogli to zrobić w głównej siedzibie ZDM przy ul. Chmielnej 120 w normalnych godzinach funkcjonowania - od 7:30 do 15:30. Przez cały czas funkcjonowała i będzie funkcjonować strona internetowa poświęcona SCT. Od początku czerwca do końca lipca w ten sposób przyjęto 11 645 wniosków. Taką samą procedurę, jaką mieszkańcy przechodzili przychodząc do punktu, można w dowolnym momencie wygodnie przejść samemu za pomocą strony internetowej. Dostępny jest tam najpierw krótki formularz, który weryfikuje czy dany pojazd spełnia wymogi strefy. Jeśli tak jest, to nic więcej nie trzeba już robić. Do tej pory z kalkulatora skorzystało już prawie 173 tysiące internautów.

W pozostałych przypadkach istnieje możliwość złożenia wniosku o wyłączenie, które docelowo potwierdzać ma nalepka na szybę. Szczegółowych informacji o zasadach i procedurach związanych z SCT dostarcza Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19 115. Informacje drogą telefoniczną można więc uzyskać całą dobę pod numerem 19 115. W to samo miejsce można też kierować pytania i uwagi za pomocą panelu online, aplikacji mobilnej, chatu lub wiadomości e-mail.