Jest umowa na projekt ważnej wylotówki z Warszawy

2024-10-03 10:15
Droga szybkiego ruchu
Autor: fot. Florian Kurz/Pixabay

Chodzi o trasę S7 od węzła Kiełpin do Trasy Armii Krajowej. Powstaną między innymi dwa tunele w stolicy. Kierowcy muszą jednak uzbroić się w cierpliwość.

Opracowanie dokumentacji drogi o długości 13,1 kilometra wyceniono na 54,2 miliona złotych. Kolejnym krokiem po przygotowaniu dokumentacji i uzyskaniu wymaganych zezwoleń będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. Projekt ma powstać do drugiego kwartału 2026 roku. Prace budowalne mają zacząć się w 2028, a droga ma być gotowa dopiero w 2032 roku. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak powiedział, że trasa będzie odpowiadać potrzebom stolicy. "To będzie trasa szeroka, dwujezdniowa, w każdym kierunku po trzy, a nawet cztery pasy". Przyznał, że będzie to inwestycja "bardzo droga jeżeli chodzi o wykonawstwo, ale musi zostać wykonana, bo tego oczekują zarówno mieszkańcy Warszawy, jak i ci, którzy tutaj przyjeżdżają".

Odcinek drogi ekspresowej S7 będzie przebiegać po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, trasa zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, do węzła Wólka Węglowa i węzła Janickiego. Za ulicą Arkuszową w Warszawie trasa zostanie poprowadzona w tunelach - pod Bielanami o długości około 1000 metrów i pod Bemowem o długości około 1100 metrów. Na połączeniu S7 z drogą ekspresową S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Koncepcja zakłada również budowę pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego (wariantowo), Generała Maczka (pomiędzy tunelami) oraz Warszawa Północ.