Oferty na przebudowę torów między Wawrem a Otwockiem - otwarte

To w przetargu ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Zgłosiło się siedmiu oferentów. Jak wyglądają ceny?
Kolejarze ogłosili przetarg jeszcze w ubiegłym roku. Chodzi modernizację linii kolejowej numer siedem na odcinku między stacjami Warszawa Wawer i Otwock. Powstanie tam druga para torów. To pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego, a co za tym idzie - w rozkładzie będzie mogło pojawić się więcej pociągów. Wzrośnie też prędkość dla składów dalekobieżnych - do 160 kilometrów na godzinę - a dla składów regionalnych i aglomeracyjnych - do 120 kilometrów na godzinę. Oprócz tego zlikwidowane mają zostać cztery przejazdy kolejowe, które zastąpią tunele pod torami. Dzięki temu ma być bezpieczniej. Pojawią się też na całej długości odcinka ekrany akustyczne.
W przetargu ogłoszonym przez PKP PLK zostały złożone cztery oferty, ale tylko trzy mieszczą się w budżecie. Kolejarze maj ą na ten cel nieco ponad 1,6 miliarda złotych. Konsorcjum firm Trakcja, Intop oraz Intop Warszawa życzy sobie za modernizację 1,581 miliarda złotych, konsorcjum Budimeksu i Budimeksu Kolejnictwo 1,584 miliarda, a Torpol 1,596 miliarda złotych. Budżet przekroczyły oferty: ZUE - 1,614 miliarda złotych, Strabagu - 1,633 miliarda, konsorcjum PORR i Trakcja System 1,740 miliarda oraz Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor 1,973 miliarda złotych. Teraz trwa analiza złożonych ofert.