Ratusz nakazał wstrzymanie prac na Trasie AK

2013-10-16 8:12
Trasa AK
Autor: Wikipedia

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz nakazał wstrzymanie prac na Trasie AK, gdzie wczoraj od rana tworzyły się ogromne korki.

Wykonawca remontu rozpoczął prace bez uzgodnienia z miastem - poinformował stołeczny ratusz. Wykonawca rozpoczął we wtorek rano prace związane z rozpoczynającym się niebawem remontem Trasy Armii Krajowej i na odcinku kilkuset metrów zamknął dla ruchu skrajne pasy jezdni w obu kierunkach. Wiceprezydent miasta nakazał wstrzymanie prac i udrożnienie przejazdu. Rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział, że wykonawca nie uzgodnił z miastem terminu prowadzenia prac. Podkreślił, że remont trasy ma rozpocząć się w weekend, a na środę ratusz zaplanował konferencję prasową, na której ma poinformować o planowanych utrudnieniach. "Nie ma zgody ratusza na takie prowadzenie inwestycji. Praktyką w Warszawie jest, że informacje o planowanych utrudnieniach w ruchu z wyprzedzeniem podawane są na stronie miasta i portalach społecznościowych, tak by mieszkańcy dowiedzieli się o nich wcześniej i zaplanowali alternatywną trasę przejazdu" - powiedział rzecznik. Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska powiedziała, że wykonawca remontu Trasy Armii Krajowej rozpoczął prace zgodnie z organizacją ruchu, która została ustalona z inżynierem ruchu miasta stołecznego Warszawy. "Wykonawca może rozpocząć roboty, jak ma zatwierdzony i uzgodniony projekt z zarządcą ruchu. W przypadku Trasy Armii Krajowej jest nim inżynier ruchu miasta stołecznego Warszawy" - podkreśliła. Jak dodała, wykonawca miał zatwierdzony i uzgodniony projekt z zarządcą ruchu. Tarnowska przypomniała, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest inwestorem przebudowy Trasy AK, a nie zarządcą ruchu. "W uzgodnieniu z miastem wykonawca przerwał prace i wznowi je po kolejnych uzgodnieniach" - podkreśliła. Umowę na przebudowę Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego GDDKiA podpisała w lipcu. Remont, który będzie kosztować 796 mln zł, przeprowadzi czeska firma Metrostav. Ma zakończyć się w 2015 r. W ramach inwestycji pięciokilometrowy odcinek trasy AK zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, oraz infrastruktura techniczna. Wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przewiduje się także poszerzenie mostu Grota, który w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i pasy dla ruchu lokalnego. W planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania ulicy, do jakiego doszło na początku czerwca. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.