Ratusz nakazał wstrzymanie prac na Trasie AK
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz nakazał wstrzymanie prac na Trasie AK, gdzie wczoraj od rana tworzyły się ogromne korki.
Wykonawca remontu rozpoczął prace bez uzgodnienia z miastem - poinformował stołeczny ratusz. Wykonawca rozpoczął we wtorek rano prace związane z rozpoczynającym się niebawem remontem Trasy Armii Krajowej i na odcinku kilkuset metrów zamknął dla ruchu skrajne pasy jezdni w obu kierunkach. Wiceprezydent miasta nakazał wstrzymanie prac i udrożnienie przejazdu. Rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział, że wykonawca nie uzgodnił z miastem terminu prowadzenia prac. Podkreślił, że remont trasy ma rozpocząć się w weekend, a na środę ratusz zaplanował konferencję prasową, na której ma poinformować o planowanych utrudnieniach. "Nie ma zgody ratusza na takie prowadzenie inwestycji. Praktyką w Warszawie jest, że informacje o planowanych utrudnieniach w ruchu z wyprzedzeniem podawane są na stronie miasta i portalach społecznościowych, tak by mieszkańcy dowiedzieli się o nich wcześniej i zaplanowali alternatywną trasę przejazdu" - powiedział rzecznik. Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska powiedziała, że wykonawca remontu Trasy Armii Krajowej rozpoczął prace zgodnie z organizacją ruchu, która została ustalona z inżynierem ruchu miasta stołecznego Warszawy. "Wykonawca może rozpocząć roboty, jak ma zatwierdzony i uzgodniony projekt z zarządcą ruchu. W przypadku Trasy Armii Krajowej jest nim inżynier ruchu miasta stołecznego Warszawy" - podkreśliła. Jak dodała, wykonawca miał zatwierdzony i uzgodniony projekt z zarządcą ruchu. Tarnowska przypomniała, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest inwestorem przebudowy Trasy AK, a nie zarządcą ruchu. "W uzgodnieniu z miastem wykonawca przerwał prace i wznowi je po kolejnych uzgodnieniach" - podkreśliła. Umowę na przebudowę Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego GDDKiA podpisała w lipcu. Remont, który będzie kosztować 796 mln zł, przeprowadzi czeska firma Metrostav. Ma zakończyć się w 2015 r. W ramach inwestycji pięciokilometrowy odcinek trasy AK zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, oraz infrastruktura techniczna. Wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przewiduje się także poszerzenie mostu Grota, który w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i pasy dla ruchu lokalnego. W planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania ulicy, do jakiego doszło na początku czerwca. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.