Rusza budowa Południowej Obwodnicy Warszawy

2017-02-28 9:59
Rejon prac pod POW - rondo na ul. Płaskowickiej i al. KEN
Autor: Archiwum serwisu

Czeka nas dużo zmian w organizacji ruchu na Ursynowie. Roboty obejmą odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa - wraz z budową tunelu. Utrudnienia na pierwszy ogień - na skrzyżowaniu Al. KEN i ulicy Płaskowickiej.

Na początek będzie wzmacniany tunel metra tak, by pod nim mógł powstać tunel drogi S2. Przebudowana zostanie także magistrala gazowa, która koliduje z Południową Obwodnicą Warszawy, ponieważ biegnie wzdłuż całego ursynowskiego odcinka inwestycji. Przez pierwszy miesiąc będą prowadzone prace nad likwidacją ronda Krystyny Krahelskiej. Ruch w okolicy skrzyżowania Al. KEN i ulicy Płaskowickiej będzie odbywał się w obu kierunkach po wschodniej jezdni KEN i dobudowanym krótkim odcinku drogi przy bazarku. Poza tym, na skrzyżowaniu zlikwidowane zostaną lewoskręty. Zamiast tego drogowcy wytyczą objazdy przez ul. Cynamonową, Gandhi, Stryjeńskich i Belgradzką.

Na terenie Ursynowa ekspresowa trasa przebiegać będzie w tunelu, który pod al. KEN i pierwszą linią metra ma liczyć 2,3 kilometra długości i będzie przebiegać wzdłuż ulicy Płaskowickiej, W rejonie skarpy ursynowskiej kierowcy wjeżdżać będą na węzeł Ursynów-Wschód. Trasa będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdą stronę. Na Ursynowie powstaną dwa węzły z estakadami - węzeł Ursynów-Wschód i Ursynów-Zachód. Wraz z nią wybudowany zostanie most Południowy. Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasy S79 od lotniska do ulicy Marynarskiej. Cała trasa - także odcinki wilanowski i wawerski, które budują inni wykonawcy - ma być gotowa do 2020 roku.