Stołeczny ratusz z nowym systemem rezerwacji wizyt

2024-11-06 10:24
Dokumenty
Autor: fot. freeimages.com

Działa od ubiegłego tygodnia. Ma zdaniem urzędników podnieść jakość obsługi i dostępność. Według ratusza jest nowoczesny i przyjazny dla użytkownika.

Nowy system w prosty i intuicyjny sposób ma prowadzić mieszkańca od wybranej sprawy do konkretnej siedziby urzędu i możliwości wyboru wolnych terminów. Na każdym etapie rezerwacji odpowiednie komunikaty pomagają mieszkańcowi umówić się na dogodny termin oraz informują, jakie dokumenty są potrzebne do załatwienia danej sprawy. Jeśli można ją zrealizować online, bez konieczności przychodzenia do urzędu, mieszkaniec również otrzyma taką podpowiedź wraz z odpowiednim przekierowaniem.

Jeżeli sprawę możemy załatwić w wielu miejscach, system daje do wyboru wszystkie urzędy, w których dana sprawa może być zrealizowana wraz z dostępnymi terminami. To ważne – możemy wtedy wybrać urząd w dowolnej dzielnicy - ten, który jest najbliżej miejsca pracy albo w którym dostępny termin pasuje nam najbardziej. System rezerwacyjny udostępnia wizyty na najbliższe 14 dni. Podczas jednej wizyty można załatwić jedną sprawę. Umówić się można teraz także przez miejska aplikację 19 115.

Funkcja „sprawdź kolejkę” pozwala sprawdzić, ile osób aktualnie czeka w wybranym urzędzie do załatwienia danej sprawy. To bardzo przydatna funkcja dla tych mieszkańców, którzy nie mają zarezerwowanej wizyty na dany dzień, a planują pojechać do urzędu i załatwić swoją sprawę bez rezerwacji.