W połowie sierpnia ruszy drążenie ostatniego odcinka drugiej linii metra
Tak wynika z zapowiedzi stołecznego ratusza. Na razie rusza rozruch tarcz TBM. Kiedy wysiądziemy na nowych stacjach podziemnej kolejki?
Tarcze Anna i Krystyna przygotowują się do drążenia tuneli pomiędzy trzema ostatnimi stacjami metra na odcinku bemowskim drugiej linii. Jak zapowiada ratuszTen odcinek powinien być gotowy w 2026 roku i w ten sposób zakończy się budowa drugiej linii metra. Stacja Karolin będzie budowana tak, by ewentualnie móc przedłużyć drugą linię metra do Ursusa. Jak mówi prezydent stolicy Rafał Trzaskowski: "Wszystko zależy od funduszy unijnych. Miejmy nadzieję, że te fundusze się pojawią, bo bez tego trudno nam będzie realizować kolejne inwestycje z takim rozmachem, jak dotychczas".
Właściwe drążenie w kierunku Górczewskiej i Lazurowej rozpocznie się w połowie sierpnia. Pierwsza wystartuje Anna, nazwana tak na cześć księżnej mazowieckiej. Później dołączy do niej Krystyna, nazwana tak na cześć Krystyny Krahelskiej, bohaterki Powstania Warszawskiego, która jednocześnie była modelką dla pomnika syrenki warszawskiej. Sama głowica jednej tarczy waży 650 ton, za nią sunie ponad stumetrowy ogon tarczy, w którym znajdują się wszystkie komponenty dotyczące elektryki, hydrauliki a także zbiorniki z płynem, który wzmacnia grunt. Wszystkie elementy tarcz były składowane na terenie fabryki przy ulicy Marywilskiej i nocnymi, wielkogabarytowymi transportami przyjechały na Bemowo. Wydajność maszyn to około 16-40 metrów na dobę. Podczas drążenia ostatniego odcinka linii M2, tarcze będą przechodzić pod budynkami między innymi na Chrzanowie. Odczuwalne może to być na niższych kondygnacjach, w piwnicach, ewentualnie na parterze.
Na ostatnim odcinku linii metra M2 powstaną trzy stacje pasażerskie: Lazurowa , Chrzanów i Karolin. Wybudowana zostanie także stacja techniczno-postojowa Karolin.