Więcej aplikacji obsługuje płatne parkowanie
Ich liczba wzrosła dwukrotnie. Od początku tego roku w strefie płatnej działa już 6 aplikacji na smartfony. Są też nowe parkomaty.
Do tej pory za postój można było płacić tylko trzema aplikacjami, teraz jest ich 6. Zmiany weszły w życie od 1 stycznia. Wszystko dlatego, że kierowcy coraz częściej wybierają płatności mobilne. Do mobiParking (SkyCash), moBILET i Flowbird dołączyły aplikacje: AnyPark, mPay oraz CityParkApp. W każdej z tych aplikacji strefa jest oznaczona jako "WarszawaSPPN". Aby prawidłowo korzystać z aplikacji należy się w nich wcześniej zarejestrować. W każdej aplikacji opłacenie parkowania jest proste i intuicyjne. Możliwe jest także przedłużenie postoju bezpośrednio z aplikacji. Opłata naliczana jest jedynie za rzeczywisty czas parkowania. W zależności od operatora można podpiąć kartę bankową, zapłacić BLIK-iem lub doładować konto w aplikacji. Szczegółowe instrukcje dostępne są na stronach operatorów. Dodatkowo w aplikacjach MobiParking (SkyCash) i moBILET dostawcy umożliwiają płatność za pomocą SMS-ów i kodów IVR.
Są już także nowoczesne parkomaty. Znajdziecie je między innymi na Saskiej Kępie i Kamionku. Takie urządzenia zastąpią stopniowo obecne parkomaty – na całym obszarze strefy płatnego parkowania. Mają one prostszy interfejs, możliwość płatności BLIK czy przedłużenia czasu postoju za pomocą kodu QR. Według statystyk większość kierowców rezygnuje z opłat gotówką. W 2023 roku 14 procent wszystkich płatności dokonano za pomocą bilonu, a 39 procent za pomocą karty. W 2024 roku większość kierujących wybierała płatność za pomocą aplikacji mobilnej, 35 procent opłacała parkowanie kartą, a tylko 12 procent używało gotówki.