Zobacz nowy tramwaj dla Warszawy

2013-10-16 11:57
Jazz Duo
Autor: Materiały prasowe

Zobacz nowy tramwaj dla Warszawy

Nowe tramwaje Pesa Jazz różnią się od zaprezentowanej wcześniej wizualizacji. Odważny design, kojarzący się ze stylem retro będzie zapewne budzić kontrowersje. Za to zastosowane w tramwaju rozwiązania powinny przypaść do gustu wszystkim pasażerom - czytamy na portalu Transport Publiczny. Warszawa zamówiła 45 dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo z bydgoskiej Pesy. Łączny koszt inwestycji to 380 mln zł brutto. Rozpoczęcie dostaw planowane jest w lipcu przyszłego roku. Pięć pojazdów zamówił także Gdańsk. Zapłaci za nie ponad 43 mln zł, czyli ponad 8,6 mln za sztukę. Tramwaj Jazz Duo będzie miał 29,7 m długości i 2,4 m szerokości. Znajdzie się w nim 28 miejsc siedzących. Największą zaletą, w porównaniu do zamawianych wcześniej przez Warszawę i Gdańsk Swingów, będzie brak skosów, czyli podcięć pudła przy podłodze. Dzięki temu mniejsza będzie przerwa między wejściem do tramwaju a platformą przystankową. W zamawianych dotąd tramwajach przerwa ta wynosiła ponad 20 centymetrów. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu tramwaj ma również całkowicie płaską podłogę na wysokości 350mm ponad główką szyny, bez wzniosów nad wózkami. Oprócz tego Jazz ma niższą masę od swojego poprzednika, dzięki czemu spadną koszty utrzymania taboru i torowiska. Mniejszy nacisk na oś powoduje zmniejszone zużycie obręczy, przez co rzadziej następuje ich wymiana. Desing Jazza wybrany przez miasta jest na pewno odważny. Odchodzi od spójnej linii zamawianych ostatnio tramwajów Pesy, Solarisa, czy Bombardiera o obłych, sportowych kształtach, mających znamionować nowoczesność. Jazz kojarzy się raczej ze stylem retro.