Black Friday 2022. Ponad połowa Polaków skorzysta z promocji

Black Friday 2022 już dziś! (25 listopada). Z badań wynika, że nawet 60 proc. polskich konsumentów zamierza coś kupić w Czarny Piątek. Jak nie dać się oszukać?
Badanie na zlecenie firmy Klarna zostało zrealizowane w 17 krajach, w tym w Polsce na próbie ponad 17 000 tys. respondentów (po tysiąc w każdym kraju).
Jak podaje PAP, połowa ankietowanych w Polsce deklaruje, że będzie robić więcej zakupów w internecie w trakcie wyprzedaży. Jednocześnie nadal punkty sprzedaży odgrywają istotną rolę dla kupujących (26 proc.). Dla porównania, w Niemczech 59 proc. respondentów zadeklarowało, że zrobi zakupy przez internet, a 24 proc. z nich uda się do sklepów fizycznych. Z kolei w Austrii dużo większą popularnością cieszą się punkty sprzedaży (38 proc.) niż zakupy online (36 proc.).
UOKiK ostrzega przed nadmiernie atrakcyjnymi promocjami
Przed żonglerką cenami ostrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Polega ona na tym, że tuż przed obniżką, ceny są najpierw podwyższane. Michał Herde z Federacji Konsumentów podkreśla, że obecnie nie potrafimy ocenić skali zjawiska nieprawidłowości.
Naturalnie zalecamy samodzielne śledzenie cen wybranych produktów i unikanie zakupów pod wpływem emocji. Żałujemy jednocześnie, że polski ustawodawca spóźnił się z implementacją tzw. dyrektywy Omnibus, gdzie przewidziano obowiązek podawania najniższej ceny stosowanej przed przedsiębiorcę w ciągu 30 dni sprzed ogłoszenia obniżki. Jest szansa, że ten wymóg wejdzie w życie 1 stycznia 2023 roku
- czytamy na stronie businessinsider.com.pl.