Skan twarzy kluczem do konsumpcyjnych potrzeb

2013-11-04 8:38
wózek sklepowy
Autor: fot. sxc.hu

Sieć supermarketów Tesco w Anglii instaluje urządzenia, które odczytają płeć klientów i podzieli ich na grupy wiekowe. Dzięki temu wyświetlą odpowiednią dla nich reklamę na monitorze.

Sieć supermarketów Tesco instaluje technologię OptimEyes, pozwalającą dzięki skanowi twarzy odczytać płeć klientów w kolejce do kasy i podzielić ich na trzy grupy wiekowe, by trafić do nich z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze. W ten sposób klienci, stojąc w kolejce do kasy, będą oglądali serię dziesięciosekundowych reklam zaadresowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy. Według tygodnika "Sunday Telegraph" nowa technologia uwzględnia także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący Red Bull stawiający ich na nogi, a grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje kulinarne. "OptimEyes to pomysł nasuwający skojarzenia z +Raportem mniejszości+, ale technologia może zmienić oblicze handlu detalicznego" - sądzi jej twórca Simon Sugar, liczący na masowe upowszechnienie wynalazku. (W filmie "Raport mniejszości" Stevena Spielberga bohater wchodzący do centrum handlowego jest rozpoznany jako konkretny klient i witany głosami, oferującymi mu nowe towary.) Nowa technologia nie działa jak kamera uliczna (nie magazynuje obrazów) i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta. /PAP